Als bedrijf en ondernemer wil je zo goed mogelijk vindbaar zijn op zoekmachines zoals Google. Een goede vindbaarheid van een website is niet iets wat zomaar geregeld is en wat voor altijd zal blijven. Waar het vaak misgaat is de techniek die achter de website zit. Zo kan een website of landingspagina die niet goed werkt, ook niet als relevant worden beschouwd door Google. Ook al staat er nog zoveel goede en relevante content op de website. Het is dan ook belangrijk om een goede SEO te hebben.
SEO uitleg
SEO staat voor search engine optimalization, met andere woorden zoekmachine optimalisatie. Als de technische SEO van een website niet goed bijgehouden wordt, dan zal de vindbaarheid op Google ook afnemen. Sommige pagina’s kunnen zelfs helemaal niet worden opgenomen in de zoekresultaten. Daarom is het belangrijk om een website op een zo professioneel mogelijke manier in te richten en om regelmatig technisch onderhoud uit te voeren. Je wilt namelijk dat potentiële klanten jouw website als een van de eerste zien op Google. De algoritmes van Google moeten jouw content snel en overzichtelijk kunnen doornemen, zodat bepaalt kan worden of jouw website relevant is voor het gezochte zoekwoord.
Content verbeteringen
Naast SEO is het ook belangrijk om goede content op de website te hebben. Zijn teksten duidelijk, lang genoeg en bevatten deze teksten relevante zoekwoorden? Een tekst op een website dient als doel meer klanten aan te trekken. Daarnaast is het belangrijk om regelmatig nieuwe content op de website te plaatsen. Dit kan door middel van blogs of nieuwsbrieven, maar ook met foto’s en video’s.
Als nieuw bedrijf is het ten eerste belangrijk om in de lokale omgeving goed vindbaar te zijn. Zorg er dus voor dat alle contactinformatie zoals openingstijden, adres, telefoonnummer, e-mail en andere relevante factoren duidelijk zijn aangegeven op jouw website en op Google. Tevreden klanten kunnen via Google een recensie achterlaten. Deze recensies kun je zelf ook op jouw website plaatsen.
Klantenservice
Iedereen moet wel eens de gegevens van een bedrijf of instantie opzoeken. Denk hierbij aan een telefoonnummer, adres, contactformulier, e-mail, openingstijden, et cetera. Bij klantenservice.tips vind je snel en gemakkelijk de gegevens van bedrijven en hun klantenservices.