Het is soms voor ondernemers en ondernemingen moeilijk om zich goed te positioneren via Google. Dit komt vaak door het aantal aanbiedende organisatie die zich ook goed willen positioneren binnen diverse zoekmachines zoals Google. Google kan hierbij helpen, zodat ondernemingen en ondernemers zich beter kunnen positioneren binnen deze zoekmachines. Een voorbeeld is Google Ads voor tandartsen. Hierbij kan gekeken worden naar bijvoorbeeld specifieke of unieke behandelingen die een tandarts aanbiedt.
Hoe werkt Google Ads voor tandartsen?
Waarom staan sommige advertenties bovenaan en andere weer niet? Dit heeft twee redenen, ten eerste speelt de concurrentie en kwaliteit score een grote rol. Hoe meer concurrentie hoe meer er betaald moet worden per klik van een advertentie. Indien je niet mee gaat in deze strijd, dan is vaak de kans groot dat je niet tussen de eerste 4 zoekresultaten beland.
De kwaliteitsscore wordt opgebouwd op aspecten zoals relevantie en klikgedrag. Zoekmachines zoals Google kijkt naar hoe relevant je advertentie is voor het zoekwoord dat je erbij inzet. Daarnaast kijkt Google ook naar de achterliggende webpagina. De onderscheidende factor is hoe vaak mensen op jouw advertentie klikken in tegenstelling tot de concurrentie. De kwaliteitsscore is gegeven tussen de 1 en 10. Hoe beter de kwaliteit hoe minder je hoeft te betalen per klik.
Wat kost Google Ads voor tandartsen?
De kosten voor Google Ads voor tandartsen kan zeer verschillen. In Google Ads zit een soort online veilingsysteem. In jouw gepersonaliseerd Googleaccount kan jij aangeven wat jij maximaal wilt uitgeven aan een klik. Je betaalt ook pas als iemand op jouw advertentie klikt. Dit worden ook wel CPC genoemd ‘kosten per klik’. Je kunt per dag een budget vaststellen voor je account, campagnes advertenties en zelfs specifieke zoekwoorden. Door CPC krijg je dus een goed overzicht van jouw verwachten budget. De CPC betaal je rechtstreeks aan Google, alle facturen zijn ook terug te vinden in jouw transactiegeschiedenis.
Wat kan Google Ads opleveren voor tandartsen?
Eigenlijk is dit een heel simpel antwoord en dat is Google Ads. Met behulp van Google Ads kan jij advertenties maken voor je bedrijf die Google vervolgens gaat tonen indien mensen zoeken op specifieke zoekwoorden. Je herkent Google Ads aan het woordje “Adv” wat je vaak voor een zoekresultaat ziet staan. Hierdoor bestaat er een grotere kans dat mensen contact opnemen met jouw onderneming in tegenstelling tot de concurrentie.