Als u een bedrijf runt heeft u er misschien vaker over nagedacht om Google AdWords in te zetten. Dit wordt gedaan om meer online verkopen te realiseren of om meer naamsbekendheid te krijgen. Google AdWords kan vrij ingewikkeld zijn en door een Google AdWords bureau in te huren is hetzelfde als een schoonmaakbedrijf in te huren. U bent op zoek naar iemand die het “vuile werk” voor u kan doen. Dit doet u zodat u er zelf geen zorgen meer om hoeft te maken. Door een Google AdWords bureau in te schakelen kunnen deze zorgen ontnomen worden. Een Google AdWords specialist inhuren kan een aantal nadelen, maar ook genoeg voordelen hebben. In deze blog worden deze voor en nadelen verder toegelicht, zodat u een goeie keuze kan maken.
Nadelen Google AdWords bureaus
Allereerst gaan we de nadelen van het inhuren van een Google AdWords bureau behandelen. Hieronder worden een aantal nadelen benoemd die u kan ervaren bij het uitbesteden van Google AdWords.
- Door Google AdWords uit te besteden, mist u de kans om inzicht te krijgen in online adverteren, wat goed is voor uw bedrijf.
- Niet elke expert en Google AdWords bureau zijn even goed en ervaren.
- De kosten van advertentie bureaus of experts kunnen hoog zijn.
- Communiceren met een advertentie bureau kan tijdrovend zijn en u krijgt mogelijk te maken met een constante verandering van contactpersoon.
Voordelen Google AdWords bureaus
Waar veel nadelen zijn, zijn ook genoeg voordelen. Dit geldt ook voor Google AdWords. Hieronder worden een aantal voordelen behandeld bij het uitbesteden van Google AdWords.
- Een echte Google advertentie-expert kan uw advertentiecampagnes effectiever opzetten, beheren en optimaliseren.
- Het juiste ontwerp en de optimalisatie van Google-advertenties vereist veel expertise
- In een zeer competitieve markt kunnen alleen zeer goede Google AdWords bureaus afstemming en optimalisatie de campagne 100% winstgevend maken.
- U verspilt geen tijd aan regelmatige optimalisatie
- Een echte expert kan meer inkomsten halen uit uw Google-advertentiecampagnes. Hierdoor kunnen uw advertentie-euro’s een hoger rendement opleveren
- Het kost veel tijd om de laatste wijzigingen en nieuwe functies van het Google-advertentiesysteem bij te houden
- Je hoeft geen tijd en moeite te besteden aan het verhaal van het Google adwords-platform
Is het Google AdWords platform moeilijk te gebruiken?
Op het eerste gezicht zijn Google-advertenties heel eenvoudig. Het platform is gebruiksvriendelijk en leidt u door het hele systeem heen. U kunt snel een campagne opzetten en gebruikers aantrekken via advertenties. Als je echt een effectieve campagne wilt opzetten voor een specifieke doelgroep kan het platform wel ingewikkeld zijn. Om een specifieke doelgroep te bereiken komt meer bij kijken dan de standaard dingen. Daarom kan het een verstandige keuze zijn om samen te werken met Google marketingbureaus.