In Nederland wordt Singlesday ook wel vrijgezellendag genoemd. Singlesday is een wereldwijd terugkerend fenomeen. Het is de bedoeling dat jij jezelf in de watten legt en producten koopt die jij leuk vind door middel van de beste aangeboden producten binnen de Singlesday deals. Deze feestdag komt oorspronkelijk uit China. Het is in een korte tijd van China naar de rest van Azië én naar het Westen verspreid.
Hoe is Singlesday ontstaan
Het is een Chinese feestdag die wordt gevierd op 11-11. Zoals eerder gezegd komt Singlesday dus oorspronkelijk uit China. Er is voor een datum gekozen met vier enen. De vier enen worden namelijk als symbool gezien voor het vrijgezel zijn. Chinese jongeren willen vooral laten zien dat ze geen partner hebben.
Deelnemende winkels aan Singlesday
In 2017 waaide deze feestdag voor het eerst over naar Nederland. Er is een snel groeiend aantal deelnemende winkels aan de Singlesday deals. Elk jaar worden er steeds betere aanbiedingen aangeboden. Voorbeelden van winkels die meedoen aan Singlesday zijn Bol.com, Wehkamp, FonQ, Douglas, Mediamarkt, Aliexpress, BCC, Bijenkorf, Hunkemoller, BALR, Adidas, Nike en nog veel meer filialen. Op 11 november weet jij waar je moet shoppen.
Jouw ervaring met Singlesday deals
Ben jij de afgelopen jaren bezig geweest met het kopen van Singlesday deals? Wij zijn benieuwd naar hoe jij de aanbiedingen hebt ervaren. Waren er afgelopen jaar goede aanbiedingen en heb je veel gekocht? Of vielen de aanbiedingen jou erg tegen en heb je veel deals laten liggen? Vertel ons meer door onderstaand een reactie te schrijven. Iedereen ervaart Singlesday op zijn of haar eigen manier.
Welke deals zijn er bij Singlesday
Er zijn vier categorieën waar bijna alle Singlesday Deals in voorkomen. De categorieën waar de meeste aanbiedingen voor zijn, zijn alles omtrent kleding, wonen, cosmetica en elektronica. Dit waren in 2019 de populairste categorieën. Deze vier categorieën beschikten dat jaar over 90% van de aanbiedingen en deals. Er wordt verwacht dat het aantal Singlesday deals binnen deze vier categorieën elk jaar steeds verder zal toenemen. Ben jij er helemaal klaar voor?