Heb je tegenwoordig een bedrijf of onderneming kan het niet meer zo zijn dat je niet online te vinden bent. Alles gaat tegenwoordig via de computer of de telefoon. Een website maken of laten maken is ook niet meer zo moeilijk. Er zijn een aantal dingen die je van tevoren op een rijtje moet zetten. Is dit in orde, dan kan je beginnen. Als eerste heb je een domeinnaam nodig. Ten tweede moet je een idee hebben over hoe de website eruit moet komen te zien. Het kiezen van een goede domeinnaam bepaalt in zekere mate de score van je website in Google. Kies daarom een domeinnaam die belangrijke trefwoorden bevat. Ga je betalen of kies je voor een gratis website?
Zet een aantal zaken op een rijtje
Heb je een goeie naam te pakken voor je domein, heb je een belangrijke stap gezet. Deze naam staat namelijk vast. Je hebt hem als het ware geclaimd. Hierna moet je kiezen welke host je wilt. Dit wordt grotendeels bepaald door het programma waarop de website wordt gemaakt. Bespreek dit probleem met jouw webdesigner voordat je abonneert. De grootte van de website en het aantal bezoekers dat je wilt ontvangen zijn ook belangrijk, net als de manier waarop je jouw e-mailadressen wilt organiseren. Sommige webdesigners eisen dat hun klanten zelf hosten en zelfs de geselecteerde domeinnaam onder hun eigen naam registreren. Zorg er daarom voor dat de domeinnaam jouw eigendom wordt! Hoewel het hosten van zowel de website als hosting bij hetzelfde bedrijf voordelen kan hebben, zal het nooit pijn doen om te vergelijken met andere hostingbedrijven.
Doelgroep
Een goede website is geen goede website wanneer deze niet gericht is op jouw doelgroep. Wat wil je klant zien? Wat wil je uitstralen? Een goede (responsive) website hoeft niet veel geld te kosten. Je kunt meestal werken op basis van websitesjablonen, waardoor kosten voor een ontwerp worden bespaard. Sommige agenten gebruiken een abonnementsformulier en dan moet je elke maand een vast bedrag betalen. Dit kan handig zijn als je in eerste instantie weinig geld wilt uitgeven. Uiteindelijk ben je meestal duurder uit, dan in één keer betalen voor ontwikkelingskosten.