Sociale media wordt gevuld het beeld van de ondernemer die altijd aan het werk is, die steeds nieuwe klanten zoekt en die vergeet te eten of te slapen. Vaak worden deze ondernemers gewaardeerd wegens hun enorme opofferingen, maar dit is niet realistisch. Als ondernemer ben je nog steeds een mens van vlees en bloed, die soms op adem moet komen en er tussen uit moet. Het is daarom dat het logischer is om op een slimmere manier te werk te gaan, dan steeds harder te proberen werken. Er zijn een aantal manieren waarop je dat kan doen, zoals bijvoorbeeld door funnels te creëren voor je bedrijf. We zetten de twee belangrijkste hier even op een rijtje.
Werk met jong talent die ervaring willen opdoen.
Wanneer het gaat over websites bouwen, een logo maken of promotie, is het een goed idee om het niet zelf te doen, dit kost immers veel tijd en je hebt er waarschijnlijk niet genoeg kennis voor. Er zijn daarbij zeer veel jonge werkers die op zoek zijn naar een mogelijkheid om ervaring op te doen of aan een project te werken. Vaak weten deze jongeren perfect wat er moet gedaan worden en welke stappen gezet moeten worden, maar krijgen ze de kans er niet toe. Het is dan een goed idee om deze jongeren in te schakelen, die tegen een lagere prijs deze opdrachten willen doen, dan andere, meer doorwinterde bedrijven. Een ander pluspunt is het feit dat deze jongeren weten wat er speelt onder hun leeftijdsgroep, dus ze kunnen advies geven als doelgroep!
Creëer funnels naar je producten
Er zijn twee manieren waarop funnels bijdragen tot een stijging in je verkoopcijfers: ten eerste brengt het meer klanten naar je website, en ten tweede helpt het bij de effectieve verkoop. Wat een funnel immers doet, is de processen van de ene fase in het aankoopproces van een klant, te stroomlijnen met de volgende fasen. Eerst wordt er een verlangen gecreëerd naar het product in kwestie, waarbij de klant zo veel mogelijk in contact komt met jouw brand. Deze aantrekking naar en contact met je bedrijf, noemen we de marketing funnel. Vanaf hier gaat men over naar de sales funnel, waarbij de klant wordt aangespoord om het product te kopen.