Linkbuilding prijzen variëren meestal van 250 tot 1500 euro per maand. Dit is afhankelijk van het type pakket dat je kiest. De meeste SEO-aanbieders bieden een maandelijkse SEO en linkbuilding service aan. Zo’n pakket biedt bijvoorbeeld ook extra services, backlinks, kwalitatieve blogartikelen, copywriting, on-page SEO, een concurrentieanalyse en een kwartaalrapportage. Houd er echter rekening mee dat deze extra services mogelijk niet bij alle pakketten beschikbaar zijn. Gewoonlijk hebben de goedkopere pakketten minder beschikbare services en bieden de duurdere pakketten de volledige set aan services. Een duurdere service zal ook meer diensten bevatten om zoveel mogelijk uit je SEO te halen. Houd er ook rekening mee dat deze SEO en linkbuilding services onderling van elkaar verschillen.
Hoe kies je een pakket?
Je moet een paar dingen van je bedrijf goed in beeld brengen om een pakket te kiezen voor je SEO en linkbuilding behoeften. Je moet jezelf enkele vragen stellen zoals: “Hoe groot is mijn bedrijf?”, “Wat is mijn budget?” en “Wat zijn onze online marketingdoelen?” Als je antwoord hebt op deze vragen, kun je een pakket kiezen dat het beste bij je behoeften past. Je hoeft niet altijd de duurste te kiezen om er het meeste uit te halen. De beste keuze is om eerst aan de hand van je behoeftes op zoek te gaan naar een pakket dat daar het beste bij aansluit. Vervolgens kun je de prijzen met elkaar vergelijken en zo een weloverwogen keuze maken. Zodra je bedrijf groeit en een veeleisendere marketingstrategie nodig heeft, kun je overgaan tot een duurder pakket.
Zijn SEO-pakketten de moeite waard?
Het is slim om een SEO-pakket te kiezen om de ranking van je website in zoekmachine resultaten te verbeteren. Je hoeft niet langer een team samen te stellen voor elk SEO-aspect dat moet worden beheerd. Je betaalt maandelijks een bedrag, en in ruil daarvoor wordt er continu gewerkt aan de SEO-strategie van je bedrijf. Een SEO-pakket is essentieel als je je bedrijf wilt laten groeien en je je er zelf geen zorgen over wilt maken. Elk bedrijf bevindt zich echter in een andere situatie. Je moet alle onderdelen van je bedrijf zorgvuldig evalueren, aangezien niet alle SEO-pakketten geschikt zijn voor elk bedrijf. Het is goed om te controleren of je bedrijf content van hoge kwaliteit produceert voordat je een SEO-pakket kiest. Een goed SEO-pakket kan je vermogen om bekendheid te krijgen verbeteren, maar zonder boeiende inhoud om aan mensen te laten zien, is dit pakket niet erg nuttig. Je zou dan extra services moeten aanschaffen om de inhoud van je website opnieuw te optimaliseren en om blog content te herschrijven. Het is dus beter wanneer je de basis van je bedrijf al goed hebt neergezet.
Benieuwd naar nog meer informatieve blogs? Lees dan ook andere blogs op onze website, zoals meer spieren, minder werk!, intieme verrassingen voor je partner, of over de top 3 uitstapjes in Nederland.