Er is veel mogelijk op deze wereld als we kijken naar kleding. Vergeleken met vroeger is het aanbod natuurlijk explosief vooruitgegaan. Dit heeft te maken met de komst van de lopende band en de grotere en betere machines. Door nieuwe technologie kunnen wij als mens veel meer maken. Dit zorgt ervoor dat kledingmerken nog beter kunnen inspelen op hun doelgroep. Het is inspelen op een doelgroep is iets wat vroeger bijna niet gebeurde. Dit kwam omdat het ook gebruikelijk was dat iedereen zich voegde bij de mondiale trend. Dit zorgde ervoor dat mensen soms kleding droegen die zij helemaal niet mooi vonden. Daarnaast was het natuurlijk ook zo dat sommige het niet uit maakte wat ze droegen. Deze mensen waren al blij dat ze kleding hadden.
Kleding betaalbaar voor iedereen
Tegenwoordig zien we dat kleding voor steeds meer mensen betaalbaar is geworden. Met name de winkels zoals de Primark, H&M en de Zeeman, hebben hier aan bijgedragen. Zij laten kleding in derdewereldlanden maken in bulk. Dit betekent dat er heel erg veel wordt gemaakt waardoor de kosten per product omlaag gaan. Dit zorgt ervoor dat producten zoals truien en broeken goedkoop kunnen worden aangeboden aan de consument. Daarnaast geldt ook dat de Primark erom bekend staat dat zij ook gebruik maken van kinderarbeid in deze derdewereldlanden. De loonkosten voor kinderen zijn namelijk nog lager dan die voor ouderen. Dit zorgt ervoor dat er nog meer geld wordt bespaard.
De duurdere merken
Toch zien we ook dat mensen niet alleen maar kijken naar goedkope kleding. Mensen kijken namelijk op tegen anderen die dure merkkleding hebben. Dit zorgt ervoor dat iedereen uiteindelijk graag merkkleding zou willen dragen. Voor jongeren geldt dat zij dit door goed te sparen kunnen bereiken. Er zijn dan ook aardig wat merken die inzetten op de duurdere kleding. Zo behoren Daily Paper, Banlieu en koncept malelions tot de wat bekendere merken. Deze en andere merken worden graag gedragen door mensen die veel bezig zijn met het eigen uiterlijk en fashion. Er zijn ook nog altijd mensen die dat minder belangrijk vinden. Deze mensen kopen misschien soms eens een wat duurder kledingstuk omdat zij dat zelf mooi vinden.